lördag 7 maj 2011

Museum of science and industry























Nu är jag tillbaka efter min minst sagt händelserika USA resa. Vi hade fullspäckat schema varje dag med allt ifrån besök på Wall Street och Chicago råvarubörsen till besök på världens största bolagsstämma och en helikoptertur över New York m.m. I Chicago passade jag på att på min "lediga dag" besöka Museum of science and industry, ett av de största science museerna i världen. Från början var det tänkt att vi skulle gå på ett naturhistoriskt museum men eftersom Obama var på besök I Chicago så var vissa delar av staden avstängda så vi lyckades inte ta oss fram till det naturhistoriska museumet, vilket jag är glad för såhär i efterhand för Museum of science and industry var verkligen någonting utöver det vanliga. Anläggningen var över 37000 kvadratmeter stor och vi gick runt därinne i fem timmar men han bara med att se cirka 1/5 av allt som fanns att titta på. Man kunde testa en massa experiment inom fysik, biologi, kemi, teknik, mekanik m.m. Jag kan verkligen rekommendera ett besök om ni någon gång kommer till Chicago, eller varför inte en klassresa dit nu när dollar är låg ;)























4 kommentarer:

  1. shit vad häftigt! En klassresa dit skulle ju vara grymt ;) sjukt bra ide ^^

    SvaraRadera
  2. Låter intressant, Jesper!
    Jag hittade museets website, http://www.msichicago.org/
    som visar en del av vad man kan göra på plats. Välj ut något som du tittade på och berätta för oss!

    SvaraRadera
  3. Lr hur Veronica, vi får styra upp det och se till att det blir av, övertala dom som har hand om pengarna att våran labbsal är förliten och att vi behöver byta miljö för att få ett annat perspektiv ;) Ok Ingrid, ska göra det :)

    SvaraRadera
  4. Låter jätteroligt! Vilken häftig bild du hade tagit. Håller med Veronica, en klassresa dit vore inte fel :)

    SvaraRadera